Strona główna
Treść
Rekrutacja do publicznych przedszkoli prowadzonych
przez Gminę Suszec na rok szkolny 2023/2024
Nabór do publicznych przedszkoli, dla których Gmina Suszec jest organem prowadzącym, będzie prowadzony przy pomocy systemu informatycznego na stronie internetowej:
gminasuszec.przedszkola.vnabor.pl
w terminie od 1 marca 2023 r. godz. 8:00 do 15 marca 2023 r. godz. 15:00
Strona dla rodziców zostanie uruchomiona w dniu 1 marca 2023 r. o godz. 8:00.
Zasady przyjmowania do publicznych przedszkoli określone zostały w Rozdziale 6 ustawy z dnia
14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.).
Do przedszkoli publicznych przyjmuje się dzieci zamieszkałe na terenie Gminy Suszec na podstawie wniosku o przyjęcie do przedszkola generowanego z systemu elektronicznego naboru, złożonego
przez rodziców do przedszkola pierwszego wyboru.
Do publicznych przedszkoli przyjmowane są dzieci:
- od 3 do 5 lat (urodzone w latach 2020, 2019, 2018),
- 6-letnie (urodzone w roku 2017) – objęte obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym,
- 7-letnie (urodzone w roku 2016), którym odroczono rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego,
- powyżej 7 lat, posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którym odroczono rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego.
W rekrutacji nie biorą udziału rodzice dzieci, którzy złożyli deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym.
Kandydaci zamieszkali poza terenem Gminy Suszec mogą być przyjęci do przedszkola publicznego, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego przedszkola
w Gminie Suszec będą nadal dysponowały wolnymi miejscami.
Dzieci, które na dzień 01.09.2023 r. będą miały ukończone 2,5 roku mogą być przyjęte do publicznego przedszkola, jeżeli po zakończeniu podstawowego postępowania rekrutacyjnego (tj. po rekrutacji uzupełniającej) dana placówka będzie dysponowała jeszcze wolnymi miejscami.
UWAGA!
Miejscem zamieszkania dziecka jest miejsce zamieszkania jego rodziców albo tego z rodziców,
któremu wyłącznie przysługuje władza rodzicielska lub któremu zostało powierzone wykonywanie władzy rodzicielskiej. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje na równi obojgu rodzicom mającym osobne miejsce zamieszkania, miejsce zamieszkania dziecka jest u tego z rodziców, u którego dziecko stale przebywa.
Jeżeli dziecko nie przebywa stale u żadnego z rodziców, jego miejsce zamieszkania określa sąd opiekuńczy (art. 26 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360).
Jeżeli w niniejszej informacji jest mowa o rodzicach - należy przez to rozumieć także prawnych opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem (art. 4 pkt 19 ustawy z dnia
14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe).
Wniosek o przyjęcie do przedszkola na rok szkolny 2023/24 rodzice, którzy chcą posłać dziecko do przedszkola publicznego po raz pierwszy lub chcą zmienić dotychczasowe przedszkole na inne, wypełniają w systemie elektronicznego naboru, drukują i składają w przedszkolu pierwszego wyboru, do którego chcą zapisać dziecko. Przyjęcie kandydata do przedszkola następuje w drodze postępowania rekrutacyjnego przeprowadzanego przez komisję rekrutacyjną. Zgodnie z ustawą Prawo oświatowe do publicznego przedszkola przyjmowani są kandydaci zamieszkali na obszarze danej gminy.
- We wniosku rodzice wskazują przedszkola uszeregowane według preferencji: od najbardziej preferowanego (pierwsze miejsce – tam składają wniosek) do najmniej preferowanego (trzecie miejsce).
- Do każdego wniosku należy dołączyć stosowne dokumenty, niezbędne do potwierdzenia spełniania każdego kryterium, wskazanego przez rodziców we wniosku. Brak dokumentów potwierdzających wskazane przez rodziców kryterium - eliminuje przyznanie punktów za dane kryterium
przez komisję rekrutacyjną, ale nie wyklucza rozpatrzenia przez nią wniosku.
W przypadku, gdy liczba kandydatów ubiegających się o przyjęcie do danego przedszkola jest większa niż liczba wolnych miejsc, postępowanie rekrutacyjne jest realizowane w dwóch etapach,
z uwzględnieniem kryteriów ustawowych i samorządowych.
- Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria wynikające z art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe:
1) wielodzietność rodziny kandydata*;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie**;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Kryteria te mają jednakową wartość.
Dokumenty potwierdzające spełnianie w/w kryteriów:
- oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
- orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 100 z późn. zm.);
- prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu
oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem;
- dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca
2011 r. o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 447 z późn. zm.).
* wielodzietność rodziny – należy przez to rozumieć rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci (art. 4 pkt 42 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe).
** samotne wychowywanie dziecka – należy przez to rozumieć wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (art. 4 pkt 43 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe).
- Na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący Uchwałą nr XLI/370/2022 Rady Gminy Suszec z dnia 27 stycznia 2022 r.
L.p. |
Nazwa kryterium |
Liczba punktów |
Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryterium |
1.
|
Obydwoje rodzice, opiekunowie prawni |
16 |
oświadczenie rodziców/rodzica lub opiekuna prawnego kandydata o zatrudnieniu /nauce lub o prowadzeniu gospodarstwa rolnego albo pozarolniczej działalności gospodarczej
|
2.
|
Jeden z rodziców, opiekun prawny kandydata jest zatrudniony na umowie o pracę |
8 |
oświadczenie rodziców/rodzica lub opiekuna prawnego kandydata o zatrudnieniu/nauce lub o prowadzeniu gospodarstwa rolnego albo pozarolniczej działalności gospodarczej
|
3.
|
Dziecko, którego rodzice lub rodzic rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych |
6 |
elektroniczne potwierdzenie złożenie rozliczenia PIT w Urzędzie Skarbowym |
4.
|
Rodzeństwo kandydata, w roku szkolnym, którego dotyczy rekrutacja, będzie kontynuowało edukację w przedszkolu |
3 |
oświadczenie rodzica/rodziców |
5. |
Korzystanie przez rodziców/rodzica opiekuna prawnego/opiekunów prawnych kandydata |
2
|
oświadczenie rodzica/rodziców |
Terminy postępowania rekrutacyjnego dla Gminy Suszec zostały określone w Zarządzeniu Wójta Gminy Suszec nr GZUW/01/2023 z dnia 18 stycznia 2023 r.
Lp. |
Rodzaj czynności |
Terminy |
Terminy postępowania uzupełniającego |
1. |
Składanie deklaracji |
od 15.02.2023 r. godz. 8.00 do 21.02.2023 r. |
|
2. |
Otwarcie strony dla rodziców, rejestracja kandydatów przystępujących do naboru, wprowadzenie przez rodziców |
od 01.03.2023 r. godz. 8.00 do 15.03.2023 r. |
od 01.06.2023 r. godz. 8.00 do 9.06.2023 r. |
3. |
Otwarcie strony dla rodziców, podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych |
31.03.2023 r. godz. 8.00 |
19.06.2023 r. godz. 8.00 |
4. |
Potwierdzenie przez rodziców (opiekunów prawnych) kandydata woli przyjęcia do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej w placówce zakwalifikowania |
od 31.03.2023 r. godz. 8.01 do 07.04.2023 r. |
od 19.06.2023 r. godz. 8.01 do 23.06.2023 r. |
5. |
Otwarcie strony dla rodziców - podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych |
13.04.2023 r. godz. 8.00 |
28.06.2023 r. godz. 8.00 |
Każdy Rodzic może uzyskać pełną informację o zasadach naboru w danym przedszkolu: telefonicznie, mailem lub bezpośrednio w placówce po wcześniejszym zgłoszeniu
w sekretariacie szkoły/przedszkola.
Wszelkie oświadczenia i wzory składanych dokumentów będą do pobrania na stronie internetowej prowadzonego naboru, tj. gminasuszec.przedszkola.vnabor.pl w zakładce ‘Druki do pobrania’.
- oświadczenie o zatrudnieniu/gosp. rolnym/działalności/nauce - załącznik nr 1,
- oświadczenie o kontynuowaniu edukacji przez rodzeństwo w miejscowości, do której składany jest wniosek o przyjęcie - załącznik nr 2,
- oświadczenie o korzystaniu ze świadczeń GOPS - załącznik nr 3
- oświadczenie wielodzietność – załącznik nr 4,
- oświadczenie samotne wychowywanie – załącznik nr 5,
- potwierdzenie woli przyjęcia – załącznik nr 6.